Farah Wahidah
 photo 9115446a78b6a6f205ba7b62c51f7833.jpg
This is me...

Name:Nur Farahatul Al Wahidah binti Ramli
Birthday: 20 January 1994
I Like: Eat
I Hate: Hacker
Weird personality:
I Love: Family

✰Follow me. Thank you.







Skin by Ayien
Cute favicon byBabydoll
Edit by : Ain Niami



Monday 31 March 2014 | 08:05 | 0 comments






























 

 "Salaam 'alaykum ya sahabat2 fillah, sahabat2 fil islam, sahabat2 fiddunyaa wal akhirah, sahabat2 uhibbukum fillah!  Hii." rinduuu kt diary ni huhuhu
 hari ini kite ceghite about heart!
musuh yg pertame kite kene jage!

Allah ! ak sebenarnya ini pesanan untuk diri aku yg terombang - ambing. Untuk aku! Untuk aku islah diri, islah hati. Cari kerendahan hati dalam ketinggian budi. Cari aku yang semakin hilang. Sebab aku tak tahu siapa aku. Aku tak kenal siapa aku. Aku sendiri keliru siapa aku. Split personality atau alter ego, aku pun kurang pasti. Yang pasti ini bukan aku yang aku kenal yg dulu. Ini aku yang baru, aku yang hanyut dalam emosi sendiri, permainan rekaan aku sendiri. Tidak sama sekali. Biarlah apa yang berlaku pada aku yang lepas, aku tak nak cerita. Betullah, salah pilih jalan, aku yang rugi. Kerugian yang nyata bila aku rugi di akhirat sana. Aku tak sanggup rasa rugi di akhirat nanti, sedangkan rugi di dunia juga satu seksaan untuk aku. Sakit. Ohaa sebelum mula pening-pening baca entri aku. Aku nak pesan, ini gaya aku menulis. Dari dulu sampai sekarang. Monolog dalaman yang sukar untuk ditafsirkan.

 Weh hati, perasaan ni kan tugas Allah.

Memanglah tugas Allah pegang hati-hati manusia, tapi yang kawal itu tetap kita.

Contoh?

Ada Allah suruh kita saling membenci? Tak ada kan. Jadi siapa yang letakkan perasaan benci tu dalam hati kita?

Allah.

Okey kau dapat point aku, sikit. Aku tanya lagi. Allah tak suruh kita saling membenci, jadi macam mana wujudnya perasaan benci tu?

Allah letakkan perasaan tu dalam hati kita?

Okey betul, yang letakkan perasaan dalam hati kita pun Allah juga. Tapi jangan lupa. Kalau bukan iman yang kawal hati kita, syaitan yang jadi raja kepada hati kita. Dan syaitan itu sifatnya sukakan mazmumah. Get my point?

Maksud kau, syaitan yang suruh kita saling membenci? Saling berdendam?

Pandai pun kau ni.

Aku memang pandai.

Haa riyak riyak!

Sikit je pun. Ala dengan kau je pun. Ish kau ni.

Sebutlah Alhamdulillah kalau ye pun.

Alhamdulillah. Hehe.

Ada syarat apa-apa lagi tak?

Ada, tapi bukan sekarang masanya nak cerita. Aku ada esaimen nak kena layan, kau ada Tuhan tempat meluahkan perasaan. Kesimpulannya? Jom buat apa-apa pun berpaksikan iman.
 
 
 
 
 
 
 Aku tak kata yang jadi baik ni mudah, tapi nak istiqamah itu jauh lebih payah."

*sigh.
 
wluapepon berbaliklah pada Allah, Rasul, Al-quran dan sunnahNYA insyaallah Allah akan tunjukkan jalan yang sebaik - baikNYA :) 
btw, jaga diri, iman, hati, dan agame ...
Takbir Allahhuakhbar
 
 
 


Old things | New things